Ir al contenido principal

Step 5: Using Blogs(II)


Set up your own blog 
But there are so many blogs out there! Why should I start one?
We can assure you , you do have something worthwhile to share! You are the only you. Your unique perspectives  could be exactly what someone else needs to hear. As George Couros has said:
My best advice ... write for you and don’t overthink. See every blog post as a rough draft to something you are building over time, not a college term paper. The more you do it, the better you will become. The better you become, the easier it will be. Be kind, be thoughtful,but don’t overthink. It is probably holding you back for inspiring someone else, and probably surprising yourself.” Blog post
A Blog is your Online Home, there are many advantages to blogging.George Couros’ three reasons for blogging are shared by thousands of educators worldwide. “ A few reasons I blog :
To share my thinking
To develop my thinking
To archive my thinking “
What platform Should I Blog on?
If you are still reading, hopefully you are thinking that setting up a blog is a possibility. Edublogs and CampusPress are powered by a customized version of WordPress. It is the tool of choice for the large majority of professional bloggers and online publishers. In fact, over one-third of the entire web is powered by WordPress. It’s highly customizable,export -friendly,and it works!
It’s free to sign up for a blog at Edublogs and it is the world’s most popular platform for educational blogging. Just go to https://edublogs.org/ to sign up!
How do I start a Blog?
“Hence, blogs are one of the most significant online tools that can help you build your professional and personal learning networks.There’s no limit to the people we can connect with, be inspired by and stretch our professional wings with and blogging offers a great opportunity to do that. I feel that, blogs will be a must for anyone who wants to develop a PLN for himself , since it is the most open , creative and free way of sharing knowledge and expressing oneself. So embrace blogging in your daily lives and grow your learning networks personally as well as professionally.” Said in an article for Edtech Review , Saomya Saxena explains how blogs are an essential part of an educator’s PLN.
Why Blog when you can Microblog?
There’s a lot you can learn from getting involved in the blogging community whether that’s writing your own posts , or simply reading and commenting on other blogs. However, this takes a certain amount of time. So what is the benefit of using blogs as a part of your PLN, as opposed to a tool like Twitter or others forms of social media?
Simply put , the more you put in the more you get out. Blogging allows you to dig deeper and really form strong connections with others. You’re not limited to 280 characters like on Twitter. You can write thousands of words if you like! Or at other times a few sentences might suffice! The choice is powerful.From Microblog to Macroblog

Comentarios

Entradas populares de este blog

NOOC:” Calidad de los Recursos Educativos Digitales: Didáctica “ (2ª Ed.)

  CREA con DUA Lista de verificación ( checklist versión reducida ) Presentación: Esta checklist o lista de verificación es una síntesis (versión reducida) de la Checklist_CREA_DUA_V1 (versión ampliada). Permite evaluar recursos educativos digitales teniendo presente los principios del Diseño Universal para el Aprendizaje (DUA) , con la pretensión de ser un modelo que nos oriente hacia un diseño cada vez más universal, más accesible.  Los tres principios del DUA son: Proporcionar múltiples medios de representación de la información, para activar las redes de reconocimiento y dar respuesta a la pregunta “¿Qué aprendemos?” Proporcionar múltiples formas de acción y expresión, para activar las redes estratégicas y dar respuesta a la pregunta “¿Cómo aprendemos?” Proporcionar múltiples formas de motivación e implicación, para activar las redes afectivas y dar respuesta a la pregunta “¿Por qué aprendemos?” Tener presentes los 30 puntos de control de esta lista nos ayudará a saber q

Escucha activa y comunicación empatica

  Al fin llegamos a la quinta semana, tratará sobre la escucha activa y la empatía . Este puede ser un decálogo a seguir en pro de estas habilidades: Comunicación empatica y escucha activa  El principal objetivo de la semana es continuar con el desarrollo de las habilidades interpersonales que posibiliten una mejora en las relaciones que mantenemos con los estudiantes, los docentes, y otros miembros de la comunidad educativa. (relaciones de equipo).  Asimismo, los participantes podrán, según avancemos en esta semana: Reflexionar sobre el papel que desempeña la escucha en las relaciones interpersonales dentro y fuera del aula. Conocer y aplicar estrategias para desarrollar la capacidad de escucha.  Las relaciones interpersonales para mí son parte fundamental de la empatía y las englobo dentro de lo que llamo, “relaciones de equipo”, pues creo que son útiles todos los miembros de la comunidad educativa tanto dentro como fuera del aula. La educación vive una transformación perm

#PCDesconectado

  #PCDesconectado: Iniciación a las actividades desconectadas en el aula. (3ª edición)INTEF COMUNICACIÓN Y CALIDAD DE VIDA    1. ​ INTRODUCCIÓN   En este capítulo se profundiza sobre la cuestión de la  accesibilidad  en la comunicación, es decir, poner la información al alcance de todos. Pretende dar a todos los profesionales implicados, planificadores y técnicos, las herramientas que pueden necesitar para delimitar y eliminar los obstáculos a la comunicación.   Quienes hemos trabajado en la elaboración de este capítulo, pretendemos:   1. ​ Aportar un poco de luz dentro de un área poco desarrollada en la que existen, a nuestro juicio, grandes lagunas, debido sobre todo a la falta de información y de publicaciones especializadas sobre el tema.   2. ​ Favorecer que todos los entornos que se planifiquen y realicen sean aptos para todos.   En esta línea, vamos a abordar el vocablo «comunicación» desde el punto de vista de la  accesibilidad  sensorial para personas con deficiencia visual, e