Ir al contenido principal

Step 2: Your Task, M.C.


 Your task: Step 2, Making Connections. We would like you to add your voice and ideas to our ongoing conversation on building your own PLN by undertaking one or more of the following challenges:

  1. Preferences: We all enjoy connecting in different ways. Write a post or comment on this post about how you plan to connect with other educators. What site or tools do you think you would prefer to use to make connections. Why? Becoming a connected educator is something that takes work but has enormous advantages for both you and your students. In fact, many educators would say that it is an essential responsibility of teachers to connect and commit to lifelong learning. As George Couros has said,”Isolation is now a choice educators make”. There are so many ways to free yourself from isolation. The following steps in this series breaks down three powerful avenues to becoming a connected educator -Twitter and Facebook, blogs and content curation.
  2. Relationship tips: Revise our list of tips for developing working relationships with other educators. What resonates most with you? Do you have any ideas to add? Tell us in a comment. Try different tools, there are so many differents forms of social media, online tools, and ways to connect. Dip your toes in and see how educators are using various tools. Find tools that work best for you. While it is definitely worth giving things a try, not every platform is for everyone. Choose to dedicate time to the tools you enjoy and find the most rewarding. PLNs work both ways,remember the more you share, the more you will find you receive in return.
  3. Barriers: We have identified some common barriers to building a PLN.Leave a comment  and tell us what the biggest barrier has been for you(or others you know). Share your thoughts on how this obstacle  can be overcome. The PLN is a mindset, not the outcome of a workshop or the PD offered by many school districts. It is not a one-shot fix. You will probably find that  many teachers who are regular uses of online technologies  proclaim that they are “not very tech savvy”. It requires, at least at first, digital literacy beyond a Google search.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cuidado docente y Salud (INTEF)

   Reto final: Elaborando un plan de Autocuidado semanal del curso (NOOC) online de la plataforma INTEF titulado : “Salud y Cuidado docente”.   Tema: Salud y Cuidado docente (vida diaria) Es un programa voluntario, gratuito dirigido a profesores y personas del ámbito sanitario a los que se les ofrece una metodología innovadora de salud para las actividades de la vida diaria. ¿Todo es Salud mental?, definiendo conceptos. Un programa implementado para la salud y el cuidado docente durante una semana de duración. Empezando el lunes de la semana con un recorrido paulatino y progresivamente hasta el lunes de la siguiente semana.  La ciencia psicológica actual está convencida de que la conciencia y la psique no existen sin el cerebro. La base material de la psique humana es la función neurológica del cerebro. Se puede decir que la psique es una función del cerebro. La actividad mental es causada por funciones fisiológicas en el cerebro humano . Ilustración 9. Autocuidado...

#EPrSTareaVoluntaria2

     Guía para la elaboración del ciclo de acción de una escuela promotora de salud: Escuela Promotora de Salud (EPrS)     Tarea2voluntaria

“DIsfrutando con las FPGAs:Bases, Simulación y Práctica.” (4ª ed.) UNED

  Práctica del proyecto Ascensor con Máquina de Estados en ‘Quartus Prime’  (software) de Altera (Intel). 1. Introducción. FPGAs: Field Programmable Gate Arrays, esto es, Matriz de Puertas lógicas programables en campo. La FPGAs es un dispositivo programable que contiene bloques de lógica cuya interconexión y funcionalidad puede ser configurada en el momento, mediante un lenguaje de descripción especializado; VHDL (Very High Description Language) o VERILOG gracias a la compañía XiLinx y mediante tarjetas de diseño del grupo INTEL y/o ALTERA. Loading FPGAs designs. Hardware La Arquitectura de las FPGAs gracias a este curso de la UNED :” Disfrutando con las FPGAs: Bases, Simulación y Práctica “ (4ª ed.) se pueden verificar y compilar con una FPGA real a través de Internet y una webcam, gracias al laboratorio remoto proporcionado por  LabLands.  Se trabajan las descripciones combinacionales y secuenciales, así como se mostrará cómo hacer filtrados e interactuar con Har...