Ir al contenido principal

Step 3: Your Task


 PLNs are about sharing, collaborating, and learning from and with others. Here’s the chance to ask a question, comment, and get involved!
Share how you might use Twitter to build your PLN: 
With Twitter, the barriers of distance and access are broken down and the world is at your fingertips! As Alec Couros said, “how Twitter is used effectively in Education”. Starting a PLN on Twitter.” A Quick Guide for Teachers by Common Sense Education”. Video reflections about this subject he has summed up the situation quickly. #1.Follow others (people) in Twitter. #2.Use Hashtags, we know them by anatomy of a Tweet.#3. Get involved and Tweet!
Join Twitter or update your account, share your username:
If you have joined in the past, now could be a good time to review your account. My username is @ninisn, and is the same that I have used in this course. So others can follow me. Effective teaching and learning does not occur in a vacuum. To be the best teacher you can be, you need a diverse and innovative network.
Find someone who you are interested in following:
After browsing Twitter, find someone who you are interested in following. Leave their Twitter username in a comment and tell us what they are tweeting about that you find interesting. #blogging28 by Kathleen Morris, because we are working in the course published on a blog at teacherchallenge.edublogs.org thank you to the username of Twitter @edublogs.
Go deeper and write a blog post with your initial impressions of Twitter:
You could include — what you see as obstacles to taking part in Twitter, what you have learned from being on Twitter, or who you have connected with via Twitter. The most important impressions about Twitter are in my blog edu75pt@blogspot.com. Nevertheless I might even like to document my own journey as a new Twitter user to inspire others to do the same. The challenge involves publishing a weekly post which many bloggers identify as an achievable way to get into the rhythm of regular blogging. The more often you publish the more you feel inspired!

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cuidado docente y Salud (INTEF)

   Reto final: Elaborando un plan de Autocuidado semanal del curso (NOOC) online de la plataforma INTEF titulado : “Salud y Cuidado docente”.   Tema: Salud y Cuidado docente (vida diaria) Es un programa voluntario, gratuito dirigido a profesores y personas del ámbito sanitario a los que se les ofrece una metodología innovadora de salud para las actividades de la vida diaria. ¿Todo es Salud mental?, definiendo conceptos. Un programa implementado para la salud y el cuidado docente durante una semana de duración. Empezando el lunes de la semana con un recorrido paulatino y progresivamente hasta el lunes de la siguiente semana.  La ciencia psicológica actual está convencida de que la conciencia y la psique no existen sin el cerebro. La base material de la psique humana es la función neurológica del cerebro. Se puede decir que la psique es una función del cerebro. La actividad mental es causada por funciones fisiológicas en el cerebro humano . Ilustración 9. Autocuidado...

#EPrSTareaVoluntaria2

     Guía para la elaboración del ciclo de acción de una escuela promotora de salud: Escuela Promotora de Salud (EPrS)     Tarea2voluntaria

“DIsfrutando con las FPGAs:Bases, Simulación y Práctica.” (4ª ed.) UNED

  Práctica del proyecto Ascensor con Máquina de Estados en ‘Quartus Prime’  (software) de Altera (Intel). 1. Introducción. FPGAs: Field Programmable Gate Arrays, esto es, Matriz de Puertas lógicas programables en campo. La FPGAs es un dispositivo programable que contiene bloques de lógica cuya interconexión y funcionalidad puede ser configurada en el momento, mediante un lenguaje de descripción especializado; VHDL (Very High Description Language) o VERILOG gracias a la compañía XiLinx y mediante tarjetas de diseño del grupo INTEL y/o ALTERA. Loading FPGAs designs. Hardware La Arquitectura de las FPGAs gracias a este curso de la UNED :” Disfrutando con las FPGAs: Bases, Simulación y Práctica “ (4ª ed.) se pueden verificar y compilar con una FPGA real a través de Internet y una webcam, gracias al laboratorio remoto proporcionado por  LabLands.  Se trabajan las descripciones combinacionales y secuenciales, así como se mostrará cómo hacer filtrados e interactuar con Har...