Ir al contenido principal

Step 4: Your Task


 Your Task
We would like you to add your voices and ideas to our ongoing conversation about PLNs by undertaking one or more of these challenges:

  1. Browse: Do a Twitter search of one of the Twitter chats and check out the information shared during the chat. For example, tell us about any resources, or ideas, you discovered reading through the Twitter chat conversation. The last resource about Twitter chat that have been discovered :“Periscope “, is a social net that was born through the popular manifestation in the Taksin square of Istanbul in March 2017. It is all the way of sharing social  participation throughout use of ICT (it’s undeniable the presence of the new Information and Comunicative Technologies in our lifes). They affect the way we are connected one with other, they are part of the construction of our identity and they definitely transform all kinds of political activity. The possibilities for Comunication and inter-connection that they allow and the models for action they bring about have made ICT a key element of contemporary collective action. Periscope 
  2. Join a Twitter Chat: Leave a comment on this post to share what you learned from participating in the Twitter chat. Tell us about any resources,or ideas, you discovered during the chat. I will also noticed that Twitter chat hashtags are often used outside of the designated time frame to share resources, ask questions and help each other. The hashtag becomes a community! For example, #CiudadaniaDIG , I have learned that crowdfunding is the best project for sharing earnings and it is very interesting. On  January 15 we collaborated and shared our own points of view on digital citizenship.
  3. Blog post: Write a blog post about your initial impressions of Twitter chats. Twitter chats might feel overwhelming but if you give it a chance for a few weeks it will really start to make sense and you will see how it’s so popular with educators. If you need help at any time you are on Twitter, just Tweet one of our team e.g. @edublogs,@kathleen_morris,@Edublogs_Eugene, or @suewaters.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cuidado docente y Salud (INTEF)

   Reto final: Elaborando un plan de Autocuidado semanal del curso (NOOC) online de la plataforma INTEF titulado : “Salud y Cuidado docente”.   Tema: Salud y Cuidado docente (vida diaria) Es un programa voluntario, gratuito dirigido a profesores y personas del ámbito sanitario a los que se les ofrece una metodología innovadora de salud para las actividades de la vida diaria. ¿Todo es Salud mental?, definiendo conceptos. Un programa implementado para la salud y el cuidado docente durante una semana de duración. Empezando el lunes de la semana con un recorrido paulatino y progresivamente hasta el lunes de la siguiente semana.  La ciencia psicológica actual está convencida de que la conciencia y la psique no existen sin el cerebro. La base material de la psique humana es la función neurológica del cerebro. Se puede decir que la psique es una función del cerebro. La actividad mental es causada por funciones fisiológicas en el cerebro humano . Ilustración 9. Autocuidado...

#EPrSTareaVoluntaria2

     Guía para la elaboración del ciclo de acción de una escuela promotora de salud: Escuela Promotora de Salud (EPrS)     Tarea2voluntaria

“DIsfrutando con las FPGAs:Bases, Simulación y Práctica.” (4ª ed.) UNED

  Práctica del proyecto Ascensor con Máquina de Estados en ‘Quartus Prime’  (software) de Altera (Intel). 1. Introducción. FPGAs: Field Programmable Gate Arrays, esto es, Matriz de Puertas lógicas programables en campo. La FPGAs es un dispositivo programable que contiene bloques de lógica cuya interconexión y funcionalidad puede ser configurada en el momento, mediante un lenguaje de descripción especializado; VHDL (Very High Description Language) o VERILOG gracias a la compañía XiLinx y mediante tarjetas de diseño del grupo INTEL y/o ALTERA. Loading FPGAs designs. Hardware La Arquitectura de las FPGAs gracias a este curso de la UNED :” Disfrutando con las FPGAs: Bases, Simulación y Práctica “ (4ª ed.) se pueden verificar y compilar con una FPGA real a través de Internet y una webcam, gracias al laboratorio remoto proporcionado por  LabLands.  Se trabajan las descripciones combinacionales y secuenciales, así como se mostrará cómo hacer filtrados e interactuar con Har...