Ir al contenido principal

Step 3: Your Task


 Your Task 

  The following tasks are your chance to ask a question, comment, and get involved!
1. Check out the post examples and then publish your first post. Leave a link to your first post in a comment so we can have a look at how you went.
2. Or, if you have already published a few posts, share an idea on how your introduced blogging to your students or how you are integrating blogging into your curriculum.
  Netiquette, is the set of rules one follows when behaving properly online. I do not want they are very brilliant and hopeful in the work online, but easily influenced and grateful by the courtship. Our class rules for Digital Citizenship, the etiquette of computer networks, especially the Internet. The informal code of behavior on the Internet. But I recognize the saying ‘ his bark is worse than his bite’.
3. Read through the most recent comments in reply to this post and leave a response to another person’s comment.Task: Step 3
 The code ( net+ etiquette) , is known as Netiquette. It is a code of proper conduct applied to virtual online spaces. This code is dictated by common sense rules ( manners) and social convention. Teaching students about Netiquette is just as important as teaching them to use technology in their learning. Crafting a netiquette memo for your class and informing your students about the importance of these rules will definitely help you create an engaging, respectful, and meaningful learning environment where collaboration and diversity of opinions are celebrated.
In response to the post of marlisspr ( Feb 8, 2019), I think that the changes about her blog can be useful with netiquette, because “Courtship in animals (human race too) is the outcome of 4 major steps in evolution: first, the development of sexuality; secondly, the separation of the sexes; thirdly, internal fertilization, or at least the approximation of males and females ( in the classroom); and finally, the development of efficient sense-organs and brains.” (J. Huxley)

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cuidado docente y Salud (INTEF)

   Reto final: Elaborando un plan de Autocuidado semanal del curso (NOOC) online de la plataforma INTEF titulado : “Salud y Cuidado docente”.   Tema: Salud y Cuidado docente (vida diaria) Es un programa voluntario, gratuito dirigido a profesores y personas del ámbito sanitario a los que se les ofrece una metodología innovadora de salud para las actividades de la vida diaria. ¿Todo es Salud mental?, definiendo conceptos. Un programa implementado para la salud y el cuidado docente durante una semana de duración. Empezando el lunes de la semana con un recorrido paulatino y progresivamente hasta el lunes de la siguiente semana.  La ciencia psicológica actual está convencida de que la conciencia y la psique no existen sin el cerebro. La base material de la psique humana es la función neurológica del cerebro. Se puede decir que la psique es una función del cerebro. La actividad mental es causada por funciones fisiológicas en el cerebro humano . Ilustración 9. Autocuidado...

#EPrSTareaVoluntaria2

     Guía para la elaboración del ciclo de acción de una escuela promotora de salud: Escuela Promotora de Salud (EPrS)     Tarea2voluntaria

“DIsfrutando con las FPGAs:Bases, Simulación y Práctica.” (4ª ed.) UNED

  Práctica del proyecto Ascensor con Máquina de Estados en ‘Quartus Prime’  (software) de Altera (Intel). 1. Introducción. FPGAs: Field Programmable Gate Arrays, esto es, Matriz de Puertas lógicas programables en campo. La FPGAs es un dispositivo programable que contiene bloques de lógica cuya interconexión y funcionalidad puede ser configurada en el momento, mediante un lenguaje de descripción especializado; VHDL (Very High Description Language) o VERILOG gracias a la compañía XiLinx y mediante tarjetas de diseño del grupo INTEL y/o ALTERA. Loading FPGAs designs. Hardware La Arquitectura de las FPGAs gracias a este curso de la UNED :” Disfrutando con las FPGAs: Bases, Simulación y Práctica “ (4ª ed.) se pueden verificar y compilar con una FPGA real a través de Internet y una webcam, gracias al laboratorio remoto proporcionado por  LabLands.  Se trabajan las descripciones combinacionales y secuenciales, así como se mostrará cómo hacer filtrados e interactuar con Har...