Ir al contenido principal

Step 4: Quality Commenting (lll)


 Six activities for developing commenting skills 
  Here are some suggestions for activities you can use to develop your students’ commenting skills.
1. Commenting videos.
  Videos provide an excellent explanation of the blogging, the commenting process, the impact of quality blogging on student literacy, and the importance of writing as a part of a global audience.
2. Create commenting guidelines for your blog.
  Facilitate a collaborative discussion with your students to create your own commenting guidelines. Remember, use others’ guidelines for ideas but don’t copy others work without permission and acknowledgement. Here are some examples of commenting guidelines to look for different age group:

  •   Sometimes commenting guidelines have more of an academic focus, like these ones from the old English 10 blog.
  • Heather Alexander’s TAG approach that she uses for her year 9-12 students could be used for any age. TAG stands for: 
           Tell them something you like about their work, Ask them a question, Give a suggestion.
3. Create a commenting guideline poster.
  A poster is a great way to make a visual representation of your commenting guidelines. A poster could be made by the teacher or the students. You can make a digital poster in Canva, PowerPoint, or any number of online tools Mrs. E. made his Guidelines poster using Adobe Spark , which is now free for teachers and students. Guidelineposter
4. Develop a quality comment evaluation guide or rubric.

  • Point system  : Linda Yollis’ class uses a point system for evaluating comments. A one point comment is a general comment that doesn’t add much to the conversation. A two point comment is a good comment that adds something to the conversation.
  • Rubric:  Another idea for setting standards for commenting, writing, or blogging in general is using a rubric. Teachers could make this to meet the needs of their class,( as a set of exam rules), or students could create their own.
 5. Get your students to practice commenting.
  Publish a blog post about commenting and what you define as a quality comment and then have your students practice leaving a “quality “ comment on the post. Check out Jan Smith’s  I’m New Here” post. It’s an excellent example of introducting students to reading student blog posts and learning how to write comments.
6. Try paper blogging.
  Paper blogging is a hands-on, concrete way of introducting students to writing posts and comments using paper and post-it notes.
7. Other advice and tips
  Write your comment like a letter by including a greeting , content, and a closing. Compliment the writer in a specific way, ask a question, or add new information to the post. Don’t reveal personal information about yourself or others in your comment. Try to use correct spelling, punctuation, grammar, and spacing. Finally, always read over your comment and edit before submitting.

Comentarios

Entradas populares de este blog

“DIsfrutando con las FPGAs:Bases, Simulación y Práctica.” (4ª ed.) UNED

  Práctica del proyecto Ascensor con Máquina de Estados en ‘Quartus Prime’  (software) de Altera (Intel). 1. Introducción. FPGAs: Field Programmable Gate Arrays, esto es, Matriz de Puertas lógicas programables en campo. La FPGAs es un dispositivo programable que contiene bloques de lógica cuya interconexión y funcionalidad puede ser configurada en el momento, mediante un lenguaje de descripción especializado; VHDL (Very High Description Language) o VERILOG gracias a la compañía XiLinx y mediante tarjetas de diseño del grupo INTEL y/o ALTERA. Loading FPGAs designs. Hardware La Arquitectura de las FPGAs gracias a este curso de la UNED :” Disfrutando con las FPGAs: Bases, Simulación y Práctica “ (4ª ed.) se pueden verificar y compilar con una FPGA real a través de Internet y una webcam, gracias al laboratorio remoto proporcionado por  LabLands.  Se trabajan las descripciones combinacionales y secuenciales, así como se mostrará cómo hacer filtrados e interactuar con Har...

Cuidado docente y Salud (INTEF)

   Reto final: Elaborando un plan de Autocuidado semanal del curso (NOOC) online de la plataforma INTEF titulado : “Salud y Cuidado docente”.   Tema: Salud y Cuidado docente (vida diaria) Es un programa voluntario, gratuito dirigido a profesores y personas del ámbito sanitario a los que se les ofrece una metodología innovadora de salud para las actividades de la vida diaria. ¿Todo es Salud mental?, definiendo conceptos. Un programa implementado para la salud y el cuidado docente durante una semana de duración. Empezando el lunes de la semana con un recorrido paulatino y progresivamente hasta el lunes de la siguiente semana.  La ciencia psicológica actual está convencida de que la conciencia y la psique no existen sin el cerebro. La base material de la psique humana es la función neurológica del cerebro. Se puede decir que la psique es una función del cerebro. La actividad mental es causada por funciones fisiológicas en el cerebro humano . Ilustración 9. Autocuidado...

#EPrStareaobligatoria

  MÓDULO 5: Tarea3. Tarea Obligatoria  MOOC #ESCUELASPROMOTORASDESALUD    TÍTULO DE LA ACTUACIÓN PROMOTORA DE SALUD:   “  Programa Jóvenes Capaces “ Unidad didáctica: programa jóvenes capaces Determinante de salud prioritario o prioritarios (1):  El determinante prioritario es la promoción de la autonomía personal a través del “ programa Jóvenes Capaces”  y su inserción laboral y social. Estándares de salud vinculados  (2): - Comportamientos adecuados para desarrollar las actividades de los talleres de hábitos de vida saludable. - Reducir la incidencia de factores de riesgo así como dar asesoramiento en aquellos aspectos relevantes sobre la salud.  Objetivos de la actuación Objetivo prioritario: - Incorporar a los jóvenes a un modo de vida autónomo e integrado dentro de su comunidad. Objetivo específico 1  - Proporcionar a los jóvenes habilidades y destrezas que les faciliten una vida independiente. Objetivo específico 2: - Ap...